هنرمندنیوزسیدعباس عظیمی‌مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت در یادداشتی نسبت به هجمه‌هایی که به استاد داریوش ارجمند شده است واکنش نشان داد.

متن یادداشت وی که در سایت مؤسسه هنرمندان پیشکسوت منتشر شده است به شرح زیر است:

اگر دین ندارید ، آزاده مرد باشید

متاسفانه این روزها هجمه‌های ناجوانمردانه علیه استاد داریوش ارجمند پیشکسوت بازیگری آغاز شده و به دروغ ایشان را به عنوان دریافت کننده کمک ۲۰ میلیارد تومانی از رئیس جمهور قلمداد می‌کنند!

خدا را شکر که ایشان را فرای از بحث هنری شان، حداقل در ارتباط با مسائل و مشکلات موسسه هنرمندان پیشکسوت نزدیک به ۱۱ سال می‌شناسم.

مؤسسه‌ای که برای تکریم و حمایت از هنرمندان بالای ۶۰ سال و دارای درجه یک هنری در حوزه های سینما، تئاتر، موسیقی، تجسمی، شعر، ادبیات داستانی، هنرهای سنتی و معماری با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس شده است.

بسیاری از هنرمندان پیشکسوت نقش جدی در حمایت از مؤسسه خودشان داشته‌اند و اینجانب به عنوان اولین مدیرعامل و آغاز کننده فعالیت‌های مؤسسه هیچگاه خاطرات خوب و زحمات این بزرگواران را فراموش نمی‌کنم، به ویژه استادان آسمانی که امروز توفیق خدمتگزاری به آنان را نداریم، از جمله عزت اله انتظامی، داود رشیدی، جمشید مشایخی، محمد علی کشاورز، عزت اله مهراوران، مهرزمان فخارمنفرد، سیروس گرجستانی و بسیاری که به دلیل تعدد اسامی‌، نام آنان در این یادداشت کوتاه نمی‌گنجد.

و اما در روزهای پر فراز و نشیب موسسه، استاد داریوش ارجمند یگانه شخصیتی بوده و هستند که برای منافع عمومی‌ و جمعی هنرمندان پیشکسوت هیچ ملاحظه و منفعت شخصی را مد نظر قرار نداده‌اند و فرای مباحث سیاسی روز جامعه، برای گرفتن کمک از شخصیت‌ها و متولیان امور، حاضر به رو زدن و درخواست یا جنگیدن بوده و هستند، به ویژه در شرایط فعلی که افراد با تز روشنفکری، با احتیاط تمام و سنجش جوانب، حاضر نخواهند شد منافع خود را فدای منافع جمع کنند!

هر شخص دیگری جای استاد ارجمند بود، این روزها می‌توانست بهترین امکانات و رفاه را برای خود داشته باشد، از خانه گرفته تا ماشین و حساب بانکی و …

او در جایی برای گرفتن کمک مالی رئیس جمهور که به تاخیر افتاده از او گلایه می‌کند و در جایی دیگر بنابر ملاحظات خود به دور از آنکه بخواهد موضوع عدم واریز کمک رئیس جمهور به حساب موسسه هنرمندان پیشکسوت را ملاک همه قضاوت‌ها قرار دهد، آنچه که فکر می‌کند صحیح است را در تعریف از یک بخش از فعالیت‌های دکتر رئیسی بر زبان می‌آورد که مورد نظر بعضی از مخالفین یا منتقدین نیست !

 به هر صورت آنچه که جای تأمل دارد این است که چرا در این بین همراه با کج خلقی علیه استاد ارجمند، مؤسسه هنرمندان پیشکسوت که بودجه سالانه‌اش برای خدمت به ۱۰۰۰ پیشکسوت در سراسر کشور یک دوم بودجه یک فیلم سینمایی معمولی نیست مورد هجمه قرار می‌گیرد؟

به نظر می‌رسد رضایت‌مندی اعضای مؤسسه خوشایند بعضی‌ها نیست، به ویژه در این روزها و به ناچار باید مهره‌ها و حامیان اصلی مثل استاد ارجمند سلاخی شوند !

خدا را شکر که ایشان علی رغم همه دوندگی‌ها، خستگی‌ها و به جان خریدن توهین‌ها، از اتفاقات خوبی که برای مؤسسه رقم زده‌اند، ریالی بهره نبرده و نخواسته‌اند.

حتی در آخرین بیماری در دوران کرونا که هزینه بسیار سنگینی متحمل شدند، یک ریال از این موسسه کمک هزینه پزشکی دریافت نکردند و حتی وقتی که پیشنهاد شد، همانند سایر اعضا بخشی را تامین کنیم، فقط یک جمله گفتند که: “راضی نیستم یک ریال از بودجه موسسه خرج دارو و بیمارستان من شود”

پس چگونه می‌توان با بی وجدانی و دروغ پردازی ، اینگونه شخصیتی را متهم به گرفتن امتیاز یا کمک شخصی از رئیس جمهور کرد؟! به ویژه کسی که دغدغه‌ای جز رسیدگی به بیماری، معیشت، مسکن، بیکاری و حفظ آبروی هنرمندان پیشکسوت را ندارد!

شما که از خدا نمی‌ترسید و در دروغ و تهمت زدن و ابرو ریختن اعتیاد دارید، حداقل از روزگار عبرت بگیرید که سایه مرگ از همه کس و همه چیز به ما نزدیک تر است .

سید عباس عظیمی

 مدیر عامل و عضو هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت

 ۲۷ تیرماه ۱۴۰۲