هنرمندنیوز: به گزارش روابط عمومی دومین جشن مهر سینمای ایران، در این برنامه که ( ۴مهرماه) با حضور اهالی فرهنگ و هنر و علاقه‌مندان به هنر سینما در پردیس سینمایی کاپری گرگان مرکز استان گلستان برگزار شد، هیات داوران از میان ۵۲ اثر رسیده به دبیرخانه استانی مهر سینمای ایران، برترین‌ها را انتخاب و از آنان تقدیر کردند.

پیش از معرفی نفرات برتر هر بخش، «محمد طبرسا» نماینده هیات داوران بخش رقابتی این ویژه برنامه بیانیه هیات داوران را متشکل از محمدحسن رستمانی، محمد طبرسا و علیرضا حاجتی را قرائت و نکات لازم را بیان کرد.

در این بیانیه آمده است: رشد و پیشرفت کیفی و کمی فیلم‌ها در این دوره بسیار دلگرم کننده و امیدبخش بود، ما به تماشای فیلم‌هایی نشستیم که کیفیت فنی و هنری قابل توجهی داشتند و از ذوق و استاندارد بالای سازندگان خود خبر می‌دادند، طوری که زمان قابل توجهی از داوری فیلم‌ها به لذت تماشای این آثار گذشت و خبر خوش این است که نسل جدیدی از فیلمسازان جدی و قابل در استان ما پا به عرصه گذاشته‌اند.

در ادامه این بیانیه نوشته شده: این رشد و پیشرفت به یک باره حاصل نشده و حاصل چند سال تلاش و برنامه‌ریزی‌ست و در این راه باید از پیشکسوتان، مدیران و دلسوزانی که در همه این سال‌ها موجب تقویت فیلم‌سازان و کمک به آنها شدند تشکر کنیم.

هیات داوران بخش مسابقه استانی دومین مهر سینمای ایران یادآور شده، نکته قابل توجه دیگر در تماشای این فیلم‌ها تماشای همکاری و کمک خلاقانه و همه جانبه این فیلمسازان جوان در ساخت فیلم‌های همدیگر است، حضور آنها در فیلم‌های همدیگر و در بخش‌های مختلف ساخت فیلم برای این که این فیلم‌ها ساخته شوند نشان دهنده این است که این جوانان روح جمعی سینما را درک کرده که امید است این روحیه هر چه بیشتر در فیلمسازان جوان افزایش یابد.

هیات داوران همچنین یادآور شده، متاسفانه و علیرغم انتظار و اشتیاق، فیلم مستندی که بتواند توجه هیات داوران را به خود جلب کند مشاهده نشد و نتوانستیم مستندی را حائز شرایط تقدیر بیابیم، که با توجه به پتانسیل استان و حضور مستندسازان با کیفیت امیدواریم در سال‌های آینده شاهد حضور مستندهای بهتری باشیم.

در ادامه این بیانیه عنوان شده، به نظر می‌رسد ما در مسیر مناسبی از رشد و پیشرفت فیلم‌ها و فیلم‌سازان هستیم، در مجموعه انجمن سینمای جوان استان شاهد حضور تولیدات بیشت ، با کیفیت‌تر و جوانان علاقه‌مند و کاربلد هستیم و امید است مسئولان فرهنگی کشور و استان زحمت‌ها و برنامه‌ریزی‌های دست‌اندرکاران سینمایی ما را ببینند و با حمایت و دلگرمی و ارایه امکانات و تجهیزات بیشتر به ادامه این راه کمک کنند.

هیات داوران در ادامه با آرزوی سلامتی برای همه فعالان این عرصه، اظهار امیدواری کرده که چراغ روشن فیلم‌های کوتاه در استان ما همچنان روشن و نورانی باقی بماند و سال آینده شاهد فیلمسازان جوان خلاق و هنرمند بیشتری باشیم

در ادامه این مراسم، از ۵۲ اثر رسیده به دبیرخانه ویژه مهر سینمای استان گلستان، داوران آراء خود را به شرح ذیل اعلام کردند:

در بخش تهیه‌کنندگی: یوسف شفیق برای فیلم اکو

هیات داوران در بخش کارگردانی به طور مشترک به : علیرضا شمالی برای فیلم روزی روزگاری سینما و فرهنگ عمرانی برای فیلم اوروبروس

در بخش فیلمبرداری: مهدی شمقدری برای فیلم اکو

در بخش تدوین: مصطفی ربانی برای فیلم روزی روزگاری سینما، برف نو و اوروبروس

در بخش طراح صحنه و لباس: فرهنگ عمرانی و علیرضا شمالی برای فیلم های روزی روزگاری سینما و اوروبروس

در بخش بازیگر مرد: مهدی کاویان برای فیلم روزی روزگاری سینما

در بخش بازیگر زن: فاطمه میرکریمی برای فیلم اوروبروس 

در بخش فیلمنامه: امیرحسین شمالی برای فیلم روزی روزگاری سینما

گفتنی است محمد حسن رستمانی، محمد طبرسا و علیرضا حاجتی داوری این دوره از جشن مهر سینمای استان گلستان را برعهده داشته‌اند.

در حاشیه این برنامه از یحیی کریم آبادی هنرمند ایثارگر در عرصه سینما، نگار حبیبی مدرس برتر، سید محمدجواد حسینی سینما دار برتر، علی گرزین هنرمند جوان و استعداد برتر، یحیی نژاد باقر هنرمند پیشکسوت تجلیل بعمل آمد.

همچنین در بخش جنبی دومین جشن مهر سینمای استان گلستان نمایشگاهی از آثار تجسمی هنرمندان گلستانی به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد.