هنرمندنیوز: به گزارش روابط عمومی دومین جشن مهر سینمای ایران، محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی کشور در مراسم افتتاحیه پردیس مدرن سینمایی مرداس، در جمع سینماگران، مدیران فرهنگی و اصحاب رسانه اظهار کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی صورت گرفته امروز در نقاط مختلف کشور شاهد بهره‌وری و نتیجه‌گیری برنامه‌ها و افتتاح سالن‌های سینما هستیم.
وی با استقبال از افتتاح این پردیس سینمایی در منطقه ۱۲ تهران ادامه داد: بدون شک، توسعه فضاهای فرهنگی در پردیس‌ها و مال‌های تجاری باعث توسعه اقتصادی خواهد شد.
خزاعی با اشاره به سفرهای استانی و بازدیدهای میدانی در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف عنوان کرد: خیلی از مال‌های بزرگ کشور در شهرستان‌ها با طراحی فضاهای فرهنگی و سینمایی رشد و رونق اقتصادی داشته‌اند و در این مجموعه هم، مطمئن باشید سالن‌های سینمایی در دراز مدت باعث رونق آن می‌شوند.
رئیس سازمان سینمایی با اشاره به لزوم احترام به نگاه فرهنگی در بخش‌های خصوصی تصریح کرد: امیدوارم در سازمان سینمایی بر اساس تبصره ۱۸ و بودجه محدودی که داریم، به کسانی که فضای فرهنگی را رونق می‌دهند، کمک کنیم.


وی ادامه داد: از اقدامات مهمی که در حوزه زیرساخت در دولت سیزدهم محقق شده شتاب‌دهی به روند توسعه زیرساخت و سینماسازی بوده بطوری‌که تعداد سالن‌های سینما از ۵۷۰ سالن از ابتدای این دولت امروز به بیش از ۷۹۰ سالن رسیده است.
به گفته وی، ۲۲۰ سالن در دولت سیزدهم و طی دو سال اخیر به ظرفیت سینماهای کشور اضافه شده است.
رئیس سازمان سینمایی با اشاره به مصوبات جلسه اخیر شورای عالی سینما عنوان کرد: به تمام استان‌ها و شهرستان‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت فاقد سینما از محل منابع سفرهای استانی رئیس جمهور تسهیلات ویژه برای ساخت سالن اختصاص می‌یابد و امیدواریم با این مصوبه در طی دو سال آینده تعداد سینماهای کشور به ۱۰۰۰ سالن برسد.
وی ادامه داد: خیلی‌ها نقد دارند که این شیوه نمایش و ساخت سالن سینما رو به افول است و باید روی موضوعات دیگر سرمایه‌گذاری کرد، اما باید بگویم نه تنها سالن‌سازی پایان نیافته بلکه در تمام کشورهای توسعه یافته، سالن‌های سینما در حال رشد هستند.کارکرد سالن‌های سینما استمرار خواهد داشت و در بسیاری از کشورهای منطقه و کشورهای توسعه یافته همانند چین و روسیه سالن‌سازی به شدت در حال افزایش است.
به گفته وی سینما محل عرضه فرهنگ‌ها، آیین‌ها و تمدن‌هاست که امروز بیش از گذشته توسعه آن ضروری است.
رئیس سازمان سینمایی با تاکید بر این نکته که رونق سینما و سالن‌سازی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بسیار موثر است اظهار داشت: سینما و تصویر را معجزه قرن می نامند، امروز ما درصدد توسعه هستیم و معتقدیم عدالت فرهنگی محقق با توزیع امکانات برابر و مساوی در سطح کشور محقق می‌شود.
وی ادامه داد: امروز من به همان نسبت که مسئول سینمای پایتخت هستم باید جوابگوی مردم در سراوان، دهدشت، تربت جام و غیره باشم.


در این مراسم عباس انواری، مالک پردیس سینمایی مرداس اظهار کرد: پردیس سینمایی مرداس در واقع همان سینما سعدی سابق و اولین سینمای ایران است که قبل از انقلاب آتش گرفت.
وی افزود: این سینما در سال ۹۲ و با هدف راه‌اندازی یک مجموعه تجاری خریداری شد و با مشاوره کارشناسان حوزه سینما، قرار بر راه‌اندازی این سینما در این مجموعه شد.
انواری با بیان اینکه راه‌اندازی این پردیس سینمایی ۳۷ میلیارد تومان هزینه داشته است، افزود: این ملک شامل ۶ طبقه پارکینگ با گنجایش ۴۵۱ خودرو، ۲۳ واحد تجاری، ۹۰ واحد اداری و ۵ سالن سینما و تئاتر است.
مالک پردیس سینمایی مرداس با تأکید بر اینکه ما در واقع سینما و تئاتر سعدی را احیا کرده‌ایم، گفت: امیدواریم با کمک و حمایت‌های رئیس سازمان سینمایی فیلم‌های خوبی در این سینما اکران شود.
محمدرضا صابری، رئیس انجمن سینماداران هم در این مراسم ضمن تقدیر از مالک پردیس سینمایی مرداس گفت: خوشحالم که با تشویق و مشاوره درست آقای سرتیپی، بخشی از یک فضای تجاری را به سینما اختصاص دادید.
وی تأکید کرد: در دوره جدیدی سازمان سینمایی و با حضور آقای آشنا به عنوان معاون دفتر توسعه، فناوری و اطلاعات سینمایی روی کار آمدند اتفاقات خوبی را شاهد بوده‌ایم و امیدواریم در ادامه هم شاهد اتفاقات جدیدی در حوزه سینما باشیم.

گفتنی است قادر آشنا معاون دفتر توسعه، فناوری و مطالعات سینمایی و دبیر جشن مهر سینمای ایران، لطف‌الله فروزنده معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، وحیدرضا انارکی شهردار منطقه ۱۲، رسول صدرعاملی، غلامرضا موسوی، یزدان عشیری، محمدرضا فرجی، علی سرتیپی، جمال ساداتیان، حبیب اسماعیلی، محمد قاصداشرفی، محمدحسین فرح‌بخش، هادی انباردار، نوید محمودی، عبدالله علیخانی، هاشم میرزاخانی، غلامرضا فرجی، محمدرضا صابری و… از جمله حاضران این مراسم بودند.