هنرمندنیوز: به گزارش روابط عمومی دومین جشن مهر سینمای ایران ، آیین اختتامیه جشن مهر سینمای ایران در سیستان و بلوچستان با حضور علی جعفری مدیر کل دفتر برنامه، بودجه و تحول اداری سازمان سینمایی کشور و مدیران و فعالان سینمایی‌ این استان شامگاه یکشنبه(۹ مهرماه) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم علی جعفری بیان کرد: دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و هنر گام‌های موثری برداشته که یکی از آنها تجهیز دفاتر انجمن سینمایی جوان ایران است.

وی با بیان اینکه تجهیزات در حوزه هنر فرسوده و جوابگوی نیازهای ضروری امروز نیست، افزود: هنرجویانی جدیدی که به عرصه فرهنگ و حوزه وارد می‌شوند باید آموزش‌های لازم را فراگیرند چرا که اگر بخواهیم بدنه سینما را بارور کنیم به نیروهای جدید نیاز داریم تا شاهد شکوفایی جدید در این بدنه باشیم که این امر با آموزش محقق می‌شود.

مدیر کل دفتر برنامه، بودجه و تحول اداری سازمان سینمایی کشور ادامه داد: توسعه آموزش در سیستان و بلوچستان باید به صورت جدی در دستور کار باشد، باید از ظرفیت دفاتر نمایندگی سینما و جوانان در شهرهای زابل، ایرانشهر و چابهار به نحو مطلوب استفاده کرد و در قالب انعقاد تفاهمنامه با مدیران محلی یا کشوری تغییراتی ایجاد شود، ما نیز به صورت کشوری پیگیر این موضوع خواهیم بود.

وی اظهار کرد: با توجه به گستردگی سیستان و بلوچستان بهره‌مندی از دفاتر این سه شهرستان باید جدی گرفته و از این ظرفیت استفاده شود، همچنین باید دوره‌هایی ویژه اساتید در این استان برگزار شود تا سینمای استان وضعیت مطلوب پیدا کند.

جعفری گفت: هنرمندان خوبی در حوزه فرهنگ و هنر سیستان و بلوچستان وجود دارند که می‌توانند در سطح کشور توانمندی‌های خود را به منصه ظهور بگذارند.

وی خاطر نشان کرد: در ستاد مرکزی سازمان سینمایی سفیر و حامی شما هستیم و هر آنچه در توان داشته باشیم برای خدمت رسانی انجام خواهیم داد.

در ادامه پیام محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد ،وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی توسط مدیرکل دفتر برنامه بودجه و تحول سازمان سینمایی قرائت شد.

متن این پیام به شرح ذیل است.

سینمای ملی ایران اسلامی، متولد معنویت و مولود معرفت و زاده‌ فضیلت‌هاست. چنین سینمایی به کشف حقیقت‌ و تسکین انسان نظر دارد و آگاهانه به رابطه‌مندی مردم، هویت، مذهب، تحکیم باورها، تثبیت آداب و آیین‌ها ‌می‌اندیشد.

سینمای امروز، با بیان هنرمندانه‌ بایدها و نبایدها، می‌کوشد انسان روزگار خود را رویین‌تن سازد و با تعریف دینی و ترسیم جامعه‌ الهی، نقشی علاج‌بخش و عاقبت‌اندیش ایفا کند.

طراحی و تدوین چنین چشم‌اندازی را از مهم‌ترین تکالیف و خجسته‌ترین مقاصد ماموریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین کرده و با علم به دشواری‌ها و ناهمواری‌ها و با اتکا به تاکید دولت محترم مبنی بر توسعه‌ عدالت فرهنگی و معماری مطلوب مدیریت هنری، تمرکز بر تمدن ایرانی‌اسلامی را مسیر مستقیم خویش ترسیم کرده‌ایم. از جمله رویدادهایی که منحصرا برساخته‌ تکثراندیشی و عدل‌محوری دولت سیزدهم است؛ «رویداد مهر سینمای ایران» است که صحنه‌ ظهور نسل نو و بستر بهره‌مندی از سرمایه‌های سینمایی استان‌هاست. میدان مبارکی که جهادگران سینمای امروز را به تولید و توسعه‌ی هنر فراخوانده است و می‌کوشد با حفظ حرمت و پاسداشت پایگاه سینما، نشاط فردی و آگاهی اجتماعی را در اضلاع جغرافیای ایران اسلامی تعمیم بخشد.

اولویت‌بخشی به این رویداد نوپدید و آتیه‌مند را از ماموریت‌های سازمان سینمایی می‌دانم و امید آن دارم که فرزندان فرهیخته‌ فرهنگ و هنر این سرزمین، با اعجاز خویش، سفیران برومند سینما باشند.

فروتنانه به همه‌ اصحاب این دوره‌ مهر سینمای ایران که با مهر و مهارت و مدیریت خویش، موید منزلت و مرتبت سینما در منظر جامعه‌ اسلامی بودند قدردانی می‌کنم.

در پایان «دومین جشن مهر سینمای سیستان وبلوچستان ، با آیین تجلیل از برترین های سینمایی استان به کار خود پایان داد.