هنرمندنیوز: به نقل از سی ان بی سی، به گفته این منابع، دو طرف از روز چهارشنبه دیدارهایی داشته‌اند و امیدوار بودند به توافق نهایی برسند و قرار است امروز (یک‌شنبه)  نیز این مذاکرات ادامه داشته باشد.

اعضای انجمن نویسندگان آمریکا برای بیش از ۱۰۰ روز اعتصاب کرده‌اند و با پیوستن بازیگران به صف اعتصاب در ماه جولای، تولید برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های هالیوود بسیاری متوقف شده است ک از آن جمله به سریال پرمخاطب «چیزهای عجیب» از نتفلیکس و فیلم‌های «بلید» از دیزنی و مارول و «شر» از پارامونت اشاره کرد.

هالیوود مدتی است با اعتصاب و انجمن نویسندگان و انجمن بازیگران سینمای آمریکا – فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا (SAG-AFTRA) در مبارزه برای افزایش دستمزد پایه و تضمین عدم جایگزینی کار آنها با هوش مصنوعی، با چالش بزرگی رو به رو شده است. این اعتصابات تاثیر زیادی بر صنعت فیلم گذاشته و موجب تعطیلی پروژه‌ها و تاخیر در اکران‌های سینمایی شده، ضمن این که استودیوها را از استفاده از بازیگران برای تبلیغ پروژه‌هایشان بازداشته است.

مسائل اصلی این دو نهاد سینمایی عبارتند از هوش مصنوعی، سهم از درآمد سامانه‌های نمایش آنلاین و افزایش اساسی حداقل دستمزدها با توجه به تورم است.

این نخستین اعتصاب دوگانه (نویسندگان و بازیگران) در بیش از ۶۰ سال اخیر در آمریکاست.