هنرمندنیوز: به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، فیلم سینمایی «پسران دریا» به کارگردانی افشین هاشمی و حسین قاسمی جامی و از محصولات بنیاد سینمایی فارابی در نخستین دوره از جشنواره کودکان کرالای هند حضور یافت.

این فیلم در چهاردهمین حضور بین‌المللی خود از تاریخ هشتم تا دهم سپتامبر برابر با هفدهم تا نوزدهم شهریور سال جاری در جشنواره کودکان کرالای هند برای عموم مخاطبان به نمایش درآمد.

در «پسران دریا» مونا فرجاد در کنار دو نوجوان از شمال و جنوب کشور به نام‌های یاسین حبیب‌پور و منیب بزرگ‌زاده به همراهِ پیام امیرعبدالهیان، مهنوش شیخی، حسن خلدون، علی بحری، آیسان حدّاد و افشین هاشمی بازی کرده‌اند.

همچنین فیلم سینمایی «بچه های آسمان» مجید مجیدی در بخش فیلم‌های کلاسیک این جشنواره روی پرده سینماهای میزبان این رویداد رفت.

هدف از برگزاری سه روزه رویداد یادشده، پرداختن به مسائلی چون محیط زیست‌، تغییرات اقلیمی، توسعه فضاهای روستایی و همچنین گوناگونی اقوام و حقوق بشر عنوان شده است.

«پسران دریا»، به کارگردانی افشین هاشمی و حسین قاسمی جامی و تهیه کنندگی بهروز نشان است که با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی به عرصه تولید رسیده است.